söndag 7 december 2008

Slutsats

Vad tror jag kommer hända med religionerna i framtiden ?

Islam kommer inte att dö ut det tror jag . Åtminstånde inte helt. Dem flesta människor söker sig efter de friare och inte krig. Dem vill ha frigörelse inte oro. Så därför tror jag att det blir någon sorts kombination mellan religionerna. I med att kristendomen redan är stor blir den bara större. Det är inte människor från kristendomen som håller på att gå bort, dem trivs bra. Vi har inte krig och olyckheter vi trivs med oss själva. Demokratin. Men att en del människor ser att det finns något bättre med hjälp av alla tv-program all typ av reklam. Då ser dem att det finns något bättre , något som dem kanske vill leva efter. Jag kan tycka att det vore bra om alla människor försöker hitta en balans mellan alla religionerna för att då slippa krig. Krig löser inget i slutändan om jag tänker efter. Muslimer besöker också olika delar av världen och då möter dem andra människor , dem ser att dem är olika . Olika både positivt och negativt. Dem hittar en balans. På något sätt ser framtiden ljus ut för religionernas perspektiv.
I med att Judendomen redan är så lik Kristendomen tror jag inte att det kommer hända något nu framöver. Men Judendomen och Krstendomen kan också smälta ihop, inte bara för dem är lika men kristendomen kommer ur judedomen så det finns likheter mellan dem.

Inga kommentarer: